Pápa Levente blogja

Quaestor-ügy: Orbán hazudott, le kell mondania

2015. augusztus 06. 07:54 - Pápa Levente

Miatta lett a Quaestor-törvény csak egy trükk

Az elmúlt napokban nagyon súlyos információk jelentek meg arról, hogy a Quaestor-törvényben milyen apró jogi-pénzügyi trükkel tették lehetetlenné a Quaestor-károsultak beígért kártalanítását, hogy milyen politikai viselkedéssel járt ez együtt, illetve hogy milyen logikus következtetéseket lehet ebből levonni. Az információmorzsák ott vannak az asztalon pár napja, de eddig senki nem gyúrta ezt egybe egy kerek történetté, hogy mi is történt valójában a fideszes Quaestor-törvénykezés körül. Én ezt most megteszem.

tarsoly-csaba-orban-viktor.jpg

Pár hete újra aktivizálódtak a Quaestor-károsultak, mert kiderült számukra, hogy nem fogják megkapni a beígért szinte teljes mértékű kártalanítást. Pedig már majdnem elhitték. Mert elhitették velük. Maga Orbán Viktor jelentette be, hogy ha elfogadják a Quaestor-törvényt, és visszamenőlegesen 30 millió forintra emelik a kártalanítás felső határát, akkor csak 73 embert nem tudnak teljes mértékben kártalanítani, a többieket viszont igen. Ez elég megnyugtatónak tűnt akkor az elkeseredett károsultaknak.  

Teltek-múltak a hetek, és az újonnan létrehozott Quaestor-alap csak 6 millió forintig próbált meg kártalanítani, felette nem. Látszólag azért, mert a bankok (nekik kell állnia majd a Quaestor-csődje miatt a veszteséget, ami teljesen igazságtalan és rossz precedens a jövőre nézve, de erről annyit írtam már) az Alkotmánybírósághoz fordultak az elfogadott törvény miatt. De ennek nincsen halasztó hatálya, vagyis ettől függetlenül a Quaestor-alapnak kártalanítania kellene. A valós indok az, hogy egyszerűen nincsen annyi pénz az alapban, hogy fizetni tudjon a károsultaknak. Hiszen óriási veszteség van a Quaestornál, jó sokat loptak ott a fideszes haverok. Ezt a hiányt kell majd a bankoknak, brókercégeknek szépen lassan, évek alatt kifizetniük. Addig az alapnak muszáj valahonnan hitelt felvennie, csak így tudja gyorsan kifizetni a károsultakat. Ezt ígérte Orbán Viktor. A Quaestor-törvény lehetővé is teszi, hogy az MNB adjon azonnal egy jó nagy áthidaló hitelt (100 milliárd forintos nagyságrendben) az alapnak, aki ebből gyorsan tud fizetni.

Itt jön a csavar a történetben, amit először a Figyelő, majd többen is megírtak. A jegybank a hatályos (és megfelelő) törvények alapján csak akkor tud az ilyen alapoknak hitelt nyújtani, ha az állam KÉSZFIZETŐ KEZESSÉGET vállal a folyósított hitelre. Mi is a különbség a KEZESSÉG és a KÉSZFIZETŐ KEZESSÉG között? A sima kezesség egy olyan jogi garancia, ami csak akkor kötelezi fizetésre a kezest, ha az adóssal szemben minden jogi eljárást végigjárt, hogy fizetésre bírja, de nem járt sikerrel. Magyarán el kell mennie a bíróságra és évekig pereskednie vele. Amikor a végén nem tud fizetni, akkor mehet a kezeshez, hogy fizessen. A készfizető kezesség ezzel szemben egy sokkal szigorúbb jogi garancia: ebben az esetben, ha nem fizet az adós, nem kell jogi útra terelni a követelést, hanem azonnal mehetnek a készfizető kezeshez, aki köteles azonnal fizetni. Látjuk, hogy ez sokkal erősebb garancia a hitelezőnek, ezért alkalmaznak a kereskedelmi bankok is inkább ilyen típusú kezességet, amikor hitelért megyünk hozzájuk.

Pontosan a fenti MNB szabály miatt minden olyan törvényben, ami rendelkezik ilyen alap működéséről, ez így is van szabályozva. Nézzük például a Befektető-védelmi Alapról (BEVA) szóló törvény rendelkezését:

„Amennyiben az Alap csak hitelfelvétel útján képes biztosítani a kártalanítási kötelezettség fenti határidők szerinti teljesítését, a Kormány a kártalanítási fedezet biztosítása érdekében a hitelfelvételhez - az Áht. 92. §-ára tekintettel - készfizető kezességet vállal.

A Quaestor-törvénybe valamiért mégsem a készfizető kezesség került be, hanem a sima kezesség. Lássuk:

„Az Alap működésének biztosítása érdekében - az állam kezességvállalása mellett - legfeljebb 10 éves futamidőre kötvényt bocsáthat ki, hitelintézettől legfeljebb 10 éves futamidőre kölcsönt vehet fel, és az MNB-től - az állam kezességvállalása mellett - legfeljebb 3 hónapos futamidejű áthidaló kölcsönt vehet fel.”

Minden más alapnál készfizető kezességet vállal az állam, csak ennél az egy alapnál van sima kezesség. Mi is történik most? A Quaestor-alap nem tud fizetni a károsultaknak, mert nincsen pénze. A jegybank a törvényekre hivatkozva (helyesen) csak akkor ad hitelt, ha az állam készfizető kezességet vállal érte. De a törvényben az állam nem készfizető kezességet vállal, hanem csak sima kezességet. Ami ebből a szempontból pont nem ér semmit. Így végső soron nem tudják betartani a törvényt, ami alapján az alapnak fizetnie kéne a károsultaknak.

Akkor most pörgessük vissza az idő kerekét! Áprilisban tombol a Quaestor-botrány, a Fidesz menteni próbálja a menthetőt, és megígéri lényegében a teljes kártalanítást. Megígér szinte mindent, csak csituljon el a balhé, nyugodjon meg a sok meglopott, felháborodott ember. De akkor, amikor ezt megígérik, ők már tudják, hogy olyan észrevehetetlen részletszabályt építenek bele a törvénybe, ami lehetetlenné teszi a tényleges kártalanítást. Azaz belehazudtak minden Quaestor-károsult és minden magyar állampolgár szemébe, hogy lesz teljes kártalanítás!

Ki a felelős ezért? - merül fel a jogos kérdés. A sajtóban megjelent hírek szerint maga Orbán Viktor döntötte el az egyik kormányülésen, amikor ezt a problémát tárgyalták, hogy nem lesz készfizető kezesség, hanem csak sima kezesség. Magyarán Orbán Viktor a felelős ezért. Ebből az következik, hogy amikor Orbán Viktor azt állította a szokásos pénteki rádióinterjújában, hogy a Quaestor-törvény elfogadása esetén 30 millió forintig kártalanítani lehet minden károsultat, akkor Orbán Viktor belehazudott a képünkbe. Közben előre kitervelten, tudatosan, hazug módon olyan törvényt fogadtatott el, ami ezt teljesen lehetetlenné teszi.

Ha Orbán Viktor nem tudja rövid időn belül hitelt érdemlően tisztázni magát az alól a sajtóban megjelent vád alól, hogy ő maga hozta ezt a döntést, akkor Orbán Viktor hazudott mindenkinek. Ha hazudott, akkor Orbán Viktor elveszítette hitelességét, elveszítette szavahihetőségét. Sok ezer ember hitt neki akkor. Ma már nem. Egy hivatalban lévő miniszterelnöknek ilyenkor vállalnia kell a politikai felelősséget, és vennie kell a kalapját.

EZEK UTÁN ORBÁN VIKTORNAK LE KELL MONDANIA.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook oldalamhoz és kövesd későbbi bejegyzéseimet is:

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://papalevente.blog.hu/api/trackback/id/tr457684958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2015.08.06. 10:28:26

Hacsak most vesztette volna el a hitelességét és a szavahihetőségét...

MACISAJT 2015.08.06. 13:16:38

"Ha Orbán Viktor nem tudja"
" Ha hazudott, akkor Orbán Viktor elveszítette hitelességét"

Ha.Haha.Hahaha.

Istenkém ennyi elmeroggyant agyonvert ballibát...:P

csak egy néző 2015.08.06. 13:18:39

@MACISAJT:
Használjon Fidesz mosóport, csodákat tesz az agyával.

különvélemény2 2015.08.06. 13:25:19

Bóvlikötvény vásárlás után nem kellene kártalanítani senkit, 6 milláig sem.

csak egy néző 2015.08.06. 13:45:35

"Az ügyészség szerint, ma Magyarországon legális az, ha valaki tudja, hogy egy pénzintézet csődbe fog menni, nem szól senkinek, és kiveszi onnan a pénzét"
Csak a fidesz!
Hajrá.

J. Mutzenbacher 2015.08.06. 13:45:49

Ez az elmúlt évek gyakorlata alapján a következőképpen fog zajlani:
-Orbán Viktor, ön szándékosan hazudott, mondjon le!
-Nem.

Habib 2015.08.06. 14:30:53

@különvélemény2: igen, emlékszem amikor bementünk ehhez a 25 éve sikeresen működő, kormányközeli, bóvli céghez, ahol a kormány is tartotta a milliárdjait, és úgy is kértük, hogy abból a bóvliból kérnék 25 dekát... kommentelés előtt mindig érdemes tájékozódni, akkor kisebb a valószínűsége, hogy lejáratja magát...

különvélemény2 2015.08.06. 14:36:49

@Habib:
Nemnem, bóvlikötvény vásárlás előtt érdemes tájékozódni.
A kötvényben világosan le volt írva, hogy kockázatos, hogy nincs rá Beva, hogy a cégcsoport más cégeit finanszírozzák belőle, stb.

Aki nem tud olvasni, az ne vegyen vállalati kötvényt, ami mindig is a legkockázatosabb befektetés volt és lesz is.

Peterpapo 2015.08.06. 14:42:20

Tévedésben vagytok. Orbán Viktor sosem hazudik. Ezt ő is megmondta.

“Én sem hazudtam soha az embereknek.” (CNN interjú, 2006. szeptember 23.) MTI

Legfeljebb változik a véleménye bizonyos dolgokról, mint például erről:

…Ugyanakkor határozottan ellent kell mondjak Csurka István képviselőtársamnak a tekintetben, miszerint Magyarországon az állampolgárok a haza szempontjából olyanfajta megkülönböztetés alá esnének, miszerint aki fegyveres szolgálatot vállal, az értékesebb, aki nem vállal az értéktelenebb…Úgy gondoljuk, hogy a haza számára nem az szabja meg egy polgár értékét, hogy valaki vállal-e fegyveres katonai szolgálatot vagy nem. …. A mi elgondolásunk szerint a nevelésnek nincsen helye a hadseregben, bármilyen természetű lenne is az.bármilyenfajta nevelésnek helyét nem találjuk, nem látjuk a hadseregen belül. (1990. október 16. 8. ülésszak)

XXXXX

“Azokra kicsit másképp tekint az ember, akik nem tettek katonai esküt” (Orbán Viktor: újra vonzóvá kell tenni a katonai hivatást, Budapest, 2001. március 1., MTI)

“Minden fiatalnak be kell vonulnia katonai szolgálatra. …minden magyar fiatalembernek kell kapnia alaki kiképzést, és bizonyos mértékű lelki felkészítést is. Ehhez ragaszkodni kell.” (Orbán Viktor beszéde a Magyar Honvédség vezetői állománya számára tartott éves értékelő és feladatszabó állománygyűlésen, 2001. március 1.)

2015.08.06. 14:43:38

@különvélemény2: Az a helyzet, hogy a BEVA pont a bóvlikötvény esetén áll helyt, a kötvényk ockázatát (azaz csőd esetén) nem vállalja át, azt a beígért kamat tükrözi.

s 2015.08.06. 15:00:17

@csak egy néző: Miért. Én is kivettem a bankból a pénzemet és nem szóltam senkinek. Bűnös -e vagyok -e -e -e -e -e- e -e?

s 2015.08.06. 15:10:48

Az úgy lesz, hogy ezúttal sikerült kibaszni néhány igazi nagymenővel is. Nekik nem csak itt volt pénzük. Máshol is volt, ennél sokkal több. Már megvették néhány ukrán és szerb háborús bűnös szolgálatait, hogy ezt a kibaszott szart eltakarítsák innen egyszer és mindenkorra. Hallod, csabibáró? Te, meg a kibaszott kurva anyja cigány lótolvaj orbán, meg a faszparaszt matolcsy nem tudtok a világ egyetlen szájbabaszott pontján sem elbújni, ahol biztonságban lennétek. Meg lesztek találva, bazdmeg, le lesztek vadászva, bazdmeg, mert ezt a kibaszott balhét nem fogjátok lenyomni más torkán, hogy basznám telibe torkon a kibaszott, rohadt tripperes fogatlan buzi kurva anyátokat, bazdmeg. DÖGÖLJETEK MEG PESTISBEN, A KURVA ANYÁTOKAT!

s 2015.08.06. 15:21:38

@MACISAJT: Hülyefasz. Fideszes elmebajnokok pénze is ott rohadt. Csak hogy egy példát mondjak: szijjártópetike, meg az egész telibekúrt külügy.

s 2015.08.06. 15:24:06

Ha ma fellógatnák az egész szájbabaszott csürhét, már az is késő lenne. De legalább előremutató, jó példa lehetne. Ehhez képest marad a suttyomban elhelyezett bomba. Micsoda szopás.

s 2015.08.06. 15:25:32

Kurva anyátokat mikor basszátok már szájba, hogy még a szemén is a geci fröcsköl kifelé, tetvedék fidesz droidok?

korupisti 2015.08.06. 16:11:54

Ki tudja megmondani a frankót? Amikor több,mint 6%-kos kamatot kaptak a betétesek, nem háborodtak föl, holott akkor már az államkötvények fix kamata 2%, vagy az alatti volt., A "Q-károsultak" szerződéseinek többségében állítólag szerepelt egy olyan kitétel, miszerint harmadik személy nem vállal felelősséget az esetleges károkért. Ezek szerint a Magyar Állam sem. Akkor mi értelme a 6 milliós kártérítés ellen őrjöngeni. Más pénzintézetek más betétesei szívjanak (kisebb kamattal) azért, hogy a bankjuk is fizessen? Nem tetszik a dolog.
Harminc millióról beszélnek, holott a többségnek inkább a 6 milliót nem meghaladó a betétje. Azt viszont megkapja. A demagógia határát súrolja tudom, de nevezett összeg egy átlagos nyugdíjas közel 6 évi illetményének felel meg. Mikor érvényesülnek végre a klasszikus banki banki szabályok kis hazánkban is?
Ha jó volt a háromszoros kamat, akkor miért nem érvényesül(het) a kockázat vállalása?

s 2015.08.06. 16:21:12

@korupisti: Azért, mert ez egy tudatos csalás volt, amire matolcsy a felügyelet nevében áldását adta. Tehát az üvegszemét szúrólánggal neki is meg kellene olvasztani.
Másrészt ha már ennyire igazság bajnoka vagy, akkor a devizahitelesek szopását miért nem így ítéled meg? Ott nem volt ez a kibaszott csalás, azt csak egyszerűen beszopták.

Pipas 2015.08.06. 16:49:32

@csak egy néző: ""Az ügyészség szerint, ma Magyarországon legális az, ha valaki tudja, hogy egy pénzintézet csődbe fog menni, nem szól senkinek, és kiveszi onnan a pénzét"
Csak a fidesz!
Hajrá. "

Miért, szerinted melyik országban van olyan törvény, hogy ha úgy gondolod valaki tönkremegy, akkor mindenkinek szólnod kell? Vicces is lenne. :)

s 2015.08.06. 17:03:49

@Pipas: Arról hallottál, hogy pénzügyi felügyelet? Ezt matolcsy mester intézte volna, de teleszarta az egészet és engedélyezett egy fedezet nélküli kötvénykibocsátást. Ha ő a sarki fűszeres, ezzel nincs is gond, de ő volt a pénzügyi felügyelet megbízott vezetője, ennél fogva társtettesként lép fel előre megfontolt szándékkal elkövetett nagy vagyoni kárt okozó sikkasztás bűntettében. A keleti nyitás szellemében (Kínában) ezért már tarkón lőtték volna, de itt nincsen probléma.

s 2015.08.06. 17:04:38

Basszátok meg a kurva anyátokat!

a fidesz csak lopni tud 2015.08.06. 17:09:40

Egy agyhalott orbánista örömmel törli ki a hátsóját elértéktelenedett Questor papírral, ha tudja, orbán és hűséges haverjai lopták el tőle a pénzét.

a fidesz csak lopni tud 2015.08.06. 17:12:06

@Pipas:

És szerinted melyik országban lehet haveri tőzsdéken állami pénzekkel játszani?
Szerinted melyik országban lehet szólni a haveroknak, hogy bukta lesz, vidd a pénzed, a kisbefektető meg le van szarva, kit érdekel ha bukik?

csak egy néző 2015.08.06. 17:12:52

@Pipas:
Te nagyon hülye, ki beszél itt törvényről. Arról már ne is beszéljünk, hogy tudta a kuszaszemű barom cége, hogy alig van tőkéjük és megadják nekik az engedélyt több milliárdos kötvénykibocsájtásra.
Azért kíváncsi lennék, ha a szocik alatt történt volna ugyan ez, hogy sutyiban kimentik a milliárdjaikat, hogy akkor is ezt mondtad volna?
Nézzük kicsiben. Neked is és anyádnak is van egy X pénz intézetben pénzed és kapsz egy fülest, hogy gyorsan vedd ki, mert csődbe mennek, akkor az utolsó napon mély kussban kiveszed a lóvét és anyádnak nem szólsz? Vagy fordítva, anyád kivenné és nem szólna neked, biztos, hogy anyáznál egy sort.
Tényleg korrekt eljárás.

s 2015.08.06. 17:21:48

Legyen akasztás! A pénz ettől nem lesz meg, de a hangulat sokat javulna. Az enyém mindenképp.

a fidesz csak lopni tud 2015.08.06. 17:25:29

Egy normális világban, tőlünk nyugatabbra, egy ilyen ügy után a miniszterelnök és az összes érintett minisztere, államtitkára, bankvezérje, mindenki aki szerepelt az ügyben már a sitten csücsülne.

Egy kevésbé normális országban fent említett résztvevők már golyóval a fejükben feküdnének 2 méterrel a föld alatt.

Itt meg a sok kirabolt agyhalott batyugézabirkával az élen a tolvajokat élteti.

Pipas 2015.08.06. 18:15:45

@a fidesz csak lopni tud: "És szerinted melyik országban lehet haveri tőzsdéken állami pénzekkel játszani?"

Ennek mi köze ahhoz, amit én írtam? Semmi. Egyébként "mittomén", nem tudom és nem is érdekel.

@csak egy néző:

"Te nagyon hülye, ki beszél itt törvényről."

Az eredeti hozzászólás, amire válaszoltam. Az volt benne, hogy "az ügyészség szerint legális". A legális azt jelenti "törvényes".

"akkor az utolsó napon mély kussban kiveszed a lóvét és anyádnak nem szólsz"

Nem arról volt szó, hogy mit teszek, hanem arról, hogy amit mások tettek, az törvényes -e vagy nem. Amúgy nekem nem Orbán az anyám, úgyhogy én pölö neki nem szólnék. :)

"Tényleg korrekt eljárás. "

Ha elkezdték volna verni a tamtamot, hogy tönkre fog menni, akkor azon menne a hörögetés, hogy a rémhírekkel bedöntötték.

Pipas 2015.08.06. 18:18:54

@a fidesz csak lopni tud: "Egy normális világban, tőlünk nyugatabbra, egy ilyen ügy után a miniszterelnök és az összes érintett minisztere, államtitkára, bankvezérje, mindenki aki szerepelt az ügyben már a sitten csücsülne."

Butaság. Nézz meg pár dokumentumfilmet vagy olvass el egy pár cikket arról, hogy mi megy a világban, hogy mi történt például a világválság körül amerikában.

csak egy néző 2015.08.06. 18:35:40

@Pipas:
Akkor megvagyok nyugodva, hogy Polt Peti ügyészsége szerint ez így korrekt, törvényes volt.
Az, hogy a kormány miután lebukott, hogy a közpénzzel ügyeskedtek, azonnal mindenkinek, minden kártérítést megígértek, és most érdekes módon, hogy is maszatol a szőrösképű papagáj?
Mint, ahogy, ha valami nem tilos az szabad, ahogy a kuszaszemű barom a közpénzt festményekbe, ingatlanokba fekteti, mint ahogy a kaszinókat átjátszák a hód havernak. Ezek is mind legálisak és hosszú lenne még a sor.

Pipas 2015.08.06. 19:10:25

@csak egy néző: "Ezek is mind legálisak és hosszú lenne még a sor. "

Neked van jogi végzettséged? Gondolom nincs. De azért nyilván jobban értesz hozzá. :D

"a kuszaszemű barom a közpénzt festményekbe, ingatlanokba fekteti"

Én nem értek hozzá, de szerintem ez nem különbözik lényegesen attól, amikor az állam értékpapírokban tartja a pénzét, nem?

csak egy néző 2015.08.06. 19:22:13

@Pipas:
Nem vagyok jogász és éppen ezért tartom szemétségnek, mutyizásnak. Szerinted ez így rendben van?
Vajon, ha az MNB-nek hirtelen pénzre lenne szüksége, akkor mitől olyan biztos, hogy nyereséggel tudja eladni ezeket javakat? Minden annyit ér, amennyit a piac éppen megad érte. Az állampapíroknál is lehet még érdekes eset, amikor a 6-8 %-os kamatot kell majd visszafizetni a befektetőknek a lejáratkor.

Pipas 2015.08.06. 20:28:14

@csak egy néző: "Minden annyit ér, amennyit a piac éppen megad érte."

Így van. Ha dollárban tartaná, aranyban vagy éppen apple részvényben, akkor is annyir értnének ezek, amennyit a piac megad értük, nem?

"Az állampapíroknál is lehet még érdekes eset, amikor a 6-8 %-os kamatot kell majd visszafizetni a befektetőknek a lejáratkor. "

Ezzel nem tudom it akarsz.

igazi hős 2015.08.06. 21:02:40

@Pipas: Finom csúsztatás: "ha valaki tudja" vagy "ha úgy gondolod", de nem elég ügyes. Itt "valaki" tudta, hiszen levelet kapott róla (érted, írásban!), hogy a Quaestor a tönk szélén áll. Erre kiveteti az állam pénzét onnan. Ez a világ minden táján, Kínát és Afrikát is beleértve bennfentes kereskedelem. Kivéve nálunk.

Pipas 2015.08.07. 05:41:43

@igazi hős: "tudta, hiszen levelet kapott róla (érted, írásban!), hogy a Quaestor a tönk szélén áll."

A jövőt nem lehet tudni. A "tudta, hogy csődbe fog menni" és "tudta, hogy a tönk szélén áll" a csúsztatás, ahogyan az egyikről volt szó és most lazán átalakítottad a másikra. Az egyik jelen időben van, a másik egy jóslat.

s 2015.08.07. 11:33:01

Kurva anyátokat, bazdmeg.

multiverzum 2015.08.07. 18:13:09

Pápa Levente egy profi manipulátor!
Tiszta logikával precízen utánajárva levezette azt, hogy Orbán hazudott. A sok antiorbánista pedig habzó szájjal már a fideszesek és a kormány akasztását követelik. A baj csak az, hogy amire alapozta a logikus eszmefuttatást az a következő: "A sajtóban megjelent hírek szerint maga Orbán Viktor döntötte el..."
Akinek a sajtó a Bibliája, az ne beszéljen arról hogy ki hazudik és ki nem... Aki pedig ilyen blogokban találja meg az éltető igét, az manipulálható azaz agyhalott!

sanyix 2015.08.07. 19:07:31

@multiverzum: jólvan "elvtárs" ügyes vagy, én elhiszem hogy viktor még soha sem hazudott. (nem)

Jimmy Reiszmüller 2015.08.10. 20:47:51

@különvélemény2: "
Aki nem tud olvasni, az ne vegyen vállalati kötvényt, ami mindig is a legkockázatosabb befektetés volt és lesz is."
Olyannyira kockázatosnak volt tekinthető, hogy önkormányzatoktól kezdve a fidesz kormányig mindenki ott tartotta a pénzét.
Remélem te tudsz olvasni egyébként!
Ezt keresd a szömöddel!
"milyen az instrumentumba történő befektetéshez az ajánlott kockázatvállalási hajlandóság"
www.quaestor.hu/sites/default/files/pdf/qep/mifid-reszletes-termekspecifikus-tajekoztato-2.pdf

hunmaja 2016.08.10. 21:45:16

@különvélemény2: Biztos, h ezt akarta írni,..?! Volt már valaha egy ft-ja, amiért esetleg "dolgozott" aztán az állami ellenőrzéses "csalodában" odaveszett,..?! Adj' Isten.

bankvezér 2016.08.11. 09:15:12

A poszt korrekt, jól érthető mindenki számára.
Csak ugye nem ez az első eset, amikor Orbán Viktor utasítására gazemberséget követett el a magyar parlament és a magyar kormány.
Az nem kérdés, hogy Orbánnak takarodnia kell!
Az a kérdés, hogy ki kerülhet Magyarország élére Orbán után! (Nem Szigetvári, aki a migránsok mellett agitál körömszakadtáig, miközben a magyaroknak min. 90 százaléka nem kér a migránsokból.)
süti beállítások módosítása